سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳, ۱۴:۱۷

  • هفته دفاع مقدس
  • باشگاه خبرنگاران جوان   ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
  • نشست معرفی ویژه برنامه‌های سیما در هفته دفاع مقدس با حضور "علی طلوعی" مدیر شبکه جهانی جام جم و مدیر شورای هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس سیما در سال 92 در تاریخ 24/6/92 ، ساختمان سیما برگزار شد. نشت خبری دفاع مقدس
    در ادامه این نشست "علی طلوعی" مدیر شبکه جهانی جام جم ضمن خوشامد گویی به اصحاب رسانه و تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام رضا(ع)، دهه کرامت و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: اولین برنامه‌ریزی‌ها در جلسات هماهنگی در دی ماه 1391 با حضور نمایندگان مدیریت‌های مختلف معاونت سیما صورت گرفت و پس از رایزنی‌های مؤثر با واحدهای درون و برون سازمانی،‌ دستورالعمل نحوه پرداخت تلویزیون به هفته دفاع مقدس در سال 1392 تدوین شد.

    وی ادامه داد: با توجه به گستردگی مضامین و موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و با تعاملی که با شبکه‌ها صورت گرفت به نظر رسید لازم است به جای پرداخت معمولی و روتین همه‌ی شبکه‌ها به همه‌ی موضوعات در 6 محور بنیادی به عنوان شاخصه‌های اصلی محتوایی تأکید شود و بقیه موارد در بستر این 6 محور بنیادی مورد پرداخت رسانه‌ای قرار گیرد.

    "طلوعی" با اشاره به 6 محور اصلی تصریح کرد: انعکاس شور مردمی در برپایی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در امتداد حماسه‌آفرینی آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس، رعایت عدالت توزیعی در پرداخت به حماسه آفرینان دفاع مقدس، پرداختن به سیره عملی شهدا، جانبازان و ایثارگران گمنام حماسه دفاع مقدس، برجسته سازی ادبیات و هنر دفاع مقدس، انعکاس نقش حماسی اقلیت‌های دینی، مذهبی و قومی و بیان نادیده‌ها و ناگفته‌های جنگ از موارد اصلی و محور ساخت برنامه‌ها است. 

     

    مدیر شبکه جهانی جام جم با اشاره به دستورالعمل برگزاری هفته دفاع مقدس معاونت سیما و رویکرد‌های راهبردی اظهار داشت: نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای دفاعی کشور در دوران دفاع مقدس و ارتباط آن با پیشرفت توانمندی‌ها، نشر فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و انتقال آن به نسل‌های کنونی و آینده، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران از جمله رویکردهای برنامه‌سازی، در سیما است. وی در خصوص تبیین اصول و مبانی ارزش‌های دفاع مقدس و نشر و ترویج هدفمند و هنرمندانه گفت: در کنار تبیین اصول و مبانی ارزش‌های دفاع مقدس، برجسته‌سازی آموزه‌های مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس با گرایش عمل به شعار سال، تأکید بر وحدت و آمادگی عمومی و پرهیز از طرح مسایل اختلاف‌انگیز و هوشیاری به منظور مقابله با فتنه‌گران، ارائه نمونه‌های رفتاری مناسب به جامعه با تأکید بر ارائه و برجسته‌سازی ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس و با هدف کمک به تدوین الگوهای سبک زندگی اسلامی و ایرانی اجرای این رویکردهای راهبردی امری الزامی است. "طلوعی" با اشاره به دیگر رویکردهای راهبردی تصریح کرد: تبیین آثار دفاع مقدس در رشد و شکوفایی خلاقیت‌ها، خودکفایی و بروز استعدادها، تبیین نقش عموم اقشار جامعه، تبیین بی‌اثر بودن خیانت‌ها و تفرقه‌افکنی‌ها و بهانه‌جویی دشمنان در برابر این وحدت و زیر سایه پیروی از ولایت، پاسخ به شبهات و ابهامات جنگ، ریشه‌یابی صدور انقلاب و آغاز بیداری اسلامی در منطقه، نمایش اقتدار نظامی-امنیتی ایران اسلامی در سطح منطقه و بین‌الملل، تقویت فضای معنوی و اخلاقی جامعه از طریق بازتاب معنویت در جبهه‌ها و تبیین و نشریح علت انتخاب نام "دفاع مقدس" برای مخاطبان از بخش‌های رویکردی ویژه برنامه دفاع مقدس است. در ادامه این نشست، مدیر شبکه جهانی جام جم در خصوص تولید و پخش برنامه‌های شبکه‌های سیما ابراز داشت: تولید و پخش برنامه‌های شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس مبتنی بر تقسیم وظایف، پرداخت شبکه‌ها به دفاع مقدس با توجه به هویت و مخاطبان شبکه‌ها، ایجاد خلاقیت‌ و نوآوری‌ها، پخش برنامه‌ها مبتی بر کنداکتور تطبیقی معاونت سیما، رعایت ضوابط و سیاست‌های برنامه‌سازی از جمله رویکرد‌های رسانه‌ای است. "طلوعی" با اشاره به دیگر رویکردهای رسانه‌ای سیما و فضاسازی تبلیغی افزود: پرداخت همراه با شیب رسانه‌ای به هفته دفاع مقدس، فضاسازی تبلیغی با ساخت تیزر و وله‌های مناسب از 20 شهریور، استقبال از هفته دفاع مقدس با ارائه شیب مناسب از 26 شهریور مصادف با ولادت حضرت امام رضا(ع)، نمایش شور و حال فضای شهرها در زمان ورود به هفته دفاع مقدس، تغییر لوگوی شبکه‌ها با تلفیق نمادهای دفاع مقدس، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در مرکز موسیقی و مرکز بسیج صدا و سیما و مراکز استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و ارگان‌ها جزء دیگر رویکردهای شبکه‌های سیما در این هفته است.

     

    در خصوص فعال‌سازی حوزه‌های مناسبتی گفت: با حضور «علی دارابی» معاون سیما، مدیریت پیام در حوزه‌های مناسبتی به فرم خاص و ویژه‌ای پیشرفت یافته و گروه‌ها برای ساخت برنامه‌های ماه «محرم و صفر»، «دهه فجر»، «دفاع مقدس»، و «نوروز» به صورت ویژه کار خود را ادامه دادند و برای هر مناسبت از سوی معاون سیما مدیری به انتخاب ایشان برای معرفی پروژه ها برگزیده شد. مدیر شبکه جهانی «جام‌جم» ادامه داد: برای کنداکتور مجازی سیما در طول 24 ساعت برنامه‌ها و پیام‌هایی تعریف شده که به صورت ویژه و در ساعات پیک تقدیم مخاطبان می‌شود.

    * 44 عنوان برنامه و 5287 دقیقه برای ویژه برنامه‌ها


    وی با اشاره به تعداد برنامه‌ها و ساعات پخش آنان تصریح کرد: در ساختار مستند، 44 برنامه در همه شبکه‌ها با مدت زمان 5287 دقیقه تقدیم مخاطبان علاقه‌مند می‌شود.

    * 16 فیلم سینمایی به همراه 10 سریال

    مدیر شورای هماهنگی برگزاری هفته دفاع مقدس سیما در سال 92 در خصوص ویژه برنامه‌های تولیدی سیما گفت: 16 فیلم سینمایی تکراری پخش می‌شود و در ادامه 10 سریال که 5 تای آن تولیدی است، برای اولین بار روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما می‌رود که سریال نوشدارو کاری جدید برای شبکه یک سیما بوده که در حال پخش است.

    * «قصه‌های گلنار» روی آنتن می‌رود


    طلوعی با اشاره به پخش انیمیشن‌های مختلف تصریح کرد: در حوزه سریال‌سازی انیمیشن، «قصه‌های گلنار»، «تپه عقاب‌ها» و «بچه‌های شهر» به همراه 3 فیلم انیمیشن با نام‌های «شهید همت»، «تپه عقاب» و «همسنگران» روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود و همچنین علاقه‌مندان به فیلم‌های کوتاه توانسته شاهد پخش «پوتین» و «شقایق» در 5 قسمت 15 دقیقه‌ای باشند.

    * 8 موسیقی سمفونیک و 120 قطعه موسیقی ویژه دفاع مقدس

     

    طلوعی با اشاره به پخش موسیقی در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در کنار 10 «داستانک» و «7 کلیپ» و 13 «نماهنگ»، مخاطبان شاهد شنیدن و دیدن 15 موسیقی بدون کلام، «8 موسیقی سمفونیک» و 120 قطعه موسیقی خواهند بود.

    *51 برنامه زنده و ترکیبی روی آنتن می‌رود/ اعلام فراخوان جشنواره عکس دفاع مقدس از این هفته

    مدیر شبکه جهانی جام‌جم با اشاره به جشنواره عکس دفاع مقدس گفت: فراخوان جشنواره عکس دفاع مقدس با نوآوری از این هفته با مشارکت بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس اعلام می‌شود و علاقه‌مندان فرصت حضور در جشنواره را از تاریخ 27 شهریور تا 10 مهر ماه خواهند داشت و از افراد برگزیده روز 5 آذر مناسب با روز «بسیج» از آنها تقدیر می‌شود.

    * جشنواره فیلم‌های سینمایی در شبکه یک سیما

    طلوعی افزود: جشنواره فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس هر روز به جز جمعه‌ها از تاریخ 29 شهریور تا 6 مهر ماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

    * جشنواره مستند دفاع مقدس از شبکه 4 سیما

    مدیر شبکه جهانی جام‌جم ادامه داد: جشنواره مستند دفاع مقدس از شبکه 4 سیما روی آنتن می‌رود و به صورت ویژه به نقش زنان و بررسی سینمای دفاع مقدس از شبکه یک سیما می‌پردازد.
    وی ادامه داد: برنامه‌های «ققنوس» و «هفت» به صورت ویژه به ترتیب از شبکه‌های 4 و 3 سیما روی آنتن می‌رود.

    طلوعی درخصوص دیگر برنامه‌های شبکه 4 سیما اظهار داشت: تئاتر زنده ویژه هفته دفاع مقدس به همراه ویژه‌برنامه‌های «کارنامه» و «چکامه» روی آنتن می‌رود.


    * «گام هشتم» هر شب در شبکه جهانی جام‌جم


    مدیر شبکه جهانی جام‌جم با اشاره به ویژه برنامه‌های شبکه جهانی جام‌جم تصریح کرد: برنامه موسیقیایی «گام هشتم» هر شب با بررسی و خالقان موسیقی دفاع مقدس روی آنتن شبکه جهانی جام‌جم می‌رود.


    * اختصاص وبلاگ برای شهدا


    طلوعی درخصوص ویژه برنامه‌های شبکه «تهران» گفت: برنامه‌های «دستان» و «رادیویی» به ترتیب از شکبه‌های تهران و آموزش روی آنتن رفته و وبلاگ‌نویسی در شبکه تهران برای هر شهید صورت می‌گیرد.

    مدیر شبکه جهانی جام‌جم ادامه داد: پرداختن به زندگی شهدای ورزشکار با نام «سکوی آسمانی» به‌زودی روی آنتن یکی از شبکه‌های سیما می‌رود.


    طلوعی با اشاره به برنامه‌های شبکه تلویزیونی قرآن گفت: نقش مداحان و روحانیان به زودی در شبکه قرآن بررسی می‌شود.


    * اولین‌ها روی آنتن شبکه 2 سیما


    وی درخصوص برنامه «اولین‌ها» گفت: «اولین‌ها» مستندی ویژه اولین نوجوان شهید و جانباز به زودی روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.


    * «نورالدین پسر ایران» روی آنتن شبکه یک سیما


    مدیر شبکه جهانی جام‌جم با اشاره به پخش چند مستند ابراز داشت: مستندهای «سراج»، «سنگر تدارکات» و «نورالدین پسر ایران» به زودی روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.


    * «حماسه پروانه» روی آنتن شبکه تهران


    طلوعی درخصوص ویژه برنامه «حماسه پروانه‌ها» تصریح کرد: «حماسه پروانه‌ها» با بررسی چند عملیات ویژه روی آنتن شبکه تهران می‌رود و به دنبال آن در شبکه‌های سیما به نقش «روحانیت»، «زنان» و «پزشکان» و «مهندسان» هشت سال دفاع مقدس پرداخت می‌شود.


    * پرداخت به نادیده‌های جنگ برای اولین بار


    طلوعی با اشاره به پخش نادیده‌های جنگ افزود: امسال برای اولین بار به نادیده‌های جنگ خواهیم پرداخت و از 30 هزار دقیقه برنامه و 500 ساعت پخش 78 درصد آثار تولیدی و 22 درصد تامینی خواهد بود.


    * شبکه‌ها باید در کیفی‌سازی عکس‌ها تلاش کنند


    مدیر شبکه جهانی جام‌جم خاطرنشان کرد: شبکه‌ها باید در کیفی‌سازی تصاویر مربوط به دفاع مقدس که آرشیوی بوده تلاش کنند و ما از ارگان‌هایی چون «سپاه»، «ارتش» و «جهان» خواسته‌ایم که آرشیوی خاص را در اختیارمان قرار دهد.
    به گزارش خبرنگار حاضر در پایان این نشست خبری «علی طلوعی» مدیر شبکه جهانی جم‌جم و نیز الهام صفوی‌زاده از حضور اصحاب رسانه و نیز همکاری خوب روابط عمومی سیما تشکر کردند.
     باشگاه خبرنگاران جوان
     

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به دکتر علی طلوعی می‌باشد.